Kayıtlar

Temmuz, 2011 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Faydalı Bir Bilgi

Resim
Nane kurutmayla ilgili küçük ama faydalı olacağına inandığım bir bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. Nane kuruturken sıcak aylarda evin içinde kurutmak nanenin rengini koruması ve kararmaması açısından önemliymiş. Balkonda Güneş'e doğru kurumaya bırakılan nanelerin ise rengi kararırmış. Mis gibi bir yoğurt çorbası yaptığınız zaman üzerine rengini korumuş bir naneyi serpmek, görsel olarak daha iyi olur, değil mi?
Pek yeni jenerasyonlar olarak nane kurutulacağına ihtimal vermesem de "ne oluuuuuuur ne olmaaaaz" diyorum. Bu pek faydalı bilgiyi teyzem ve annemden öğrendim. Sizlerle de paylaşmak istedim.
Sevgiler pek değerli izleyicilerim.

Çikolatalı Pasta

Resim
Yoğun çikolata tadını sevenler için
Malzemeler 200 gr bitter çikolata 200 gr tereyağı yada margarin 3 yumurta 75 ml (tepeleme bir kahve fincanı) kefir 85 gr (7 çorba kaşığı un) kek unu 85 gr un Yarım tatlı kaşığı karbonat 350 gr (2 su bardağı toz şeker)  toz şeker 25 gr (3 çorba kaşığı) kakao Üzeri için 230 gr bitter çikolata 200 ml krema Süslemek için Çikolata ruloları Her malzemeye aynen uymak zorunda hissetmeden, ekstra kek un almak yerine evdeki undan, kefir yerine yoğurttan falan kullandım. Gayet de oldu. Şeklen daha güzel olabilirdi ;ama ben küçük bir kalıp kullandığım için fırına akmıştı. Ahh birde onları temizlemiştim. :D Bu yüzden fırının kapağını durmadan açıp bakmak zorunda kalmıştım ve kek dolayısıyla süper kabaracakken o kabaracak kısımlar aktığı için kabaramadı ;ama lezzetine diyecek bir şey bulamıyorum. Siz uygun bir kalıp seçerek, şekil olarak daha güzel bir şey yapabilirsiniz yani. Mutfak tartınız varsa direk tartarak yapmanız önerilir. Ben de bardak,kaşık ölçüsü olarak çalıştım ;am…

Güne Enerjik Başlayın. ;)

Resim
Demi'nin eski görüntülerinden... Ne kadar keyifli kareler. Sizce de öyle değil mi?
Bu arada lacivert şortlu tulumu da bir harika. Ne de yakışmış. ;)