Çikolatalı Pasta


Yoğun çikolata tadını sevenler için

Malzemeler
200 gr bitter çikolata
200 gr tereyağı yada margarin
3 yumurta
75 ml (tepeleme bir kahve fincanı) kefir
85 gr (7 çorba kaşığı un) kek unu
85 gr un
Yarım tatlı kaşığı karbonat
350 gr (2 su bardağı toz şeker)  toz şeker
25 gr (3 çorba kaşığı) kakao
Üzeri için
230 gr bitter çikolata
200 ml krema
Süslemek için
Çikolata ruloları
Her malzemeye aynen uymak zorunda hissetmeden, ekstra kek un almak yerine evdeki undan, kefir yerine yoğurttan falan kullandım. Gayet de oldu. Şeklen daha güzel olabilirdi ;ama ben küçük bir kalıp kullandığım için fırına akmıştı. Ahh birde onları temizlemiştim. :D Bu yüzden fırının kapağını durmadan açıp bakmak zorunda kalmıştım ve kek dolayısıyla süper kabaracakken o kabaracak kısımlar aktığı için kabaramadı ;ama lezzetine diyecek bir şey bulamıyorum. Siz uygun bir kalıp seçerek, şekil olarak daha güzel bir şey yapabilirsiniz yani. Mutfak tartınız varsa direk tartarak yapmanız önerilir. Ben de bardak,kaşık ölçüsü olarak çalıştım ;ama tam ölçünün yerini tutar mı? Yoğun çikolata sevenler için iyi bir alternatif. Çünkü yoğun bir çikolata tadı oluyor.

Hazırlanışı
Fırını 140 dereceye ayarlayın. 22 cm'lik kelepçeli kek kalıbına yağlı kağıt serin. Çikolatayı küçük parçalara bölüp tereyağı ile birlikte eritin. Yumurtalar ve kefiri ayrı bir kapta karıştırın. Unlar, karbonat, şeker ve kakaoyu bir kasede harmanlayın. Çikolataya önce yumurta daha sonra un karışımlarını ekleyip karıştırın. Hamuru kelepçeli kalıba aktarıp yaklaşık bir saat, piştiğinden emin olana dek pişirin. Piştikten sonra soğumaya bırakın.
Üzeri için
Kremayı kaynatmadan ısıtın. Küçük parçalara bölünmüş çikolatayı ekleyip, eriyinceye kadar karıştırın. Oda ısısında ılınmaya bırakın. Keki kalıptan çıkartıp spatula yardımıyla ganajı kekin üzerine sürün. Üzerini çikolata ruloları ile süsleyip servis yapın.

Çikolata rulosu yerine farklı malzemeler süsleme için kullanılabilir. Tıpkı hindistan cevizi gibi.  ;)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Steve Taylor'dan güzel bir şiir

Şarkıyı çok sevdim. :)

Nasıl kilo verdim?