4 Kasım 2016 Cuma

Nasıl kilo verdim?




Merhabalar...
Hayatımdaki kilo verme ile ilgili önemli değişikliği buraya yazmadığımı fark edince,hemen yazmaya koyuldum. Evet tam 12 kilo verdim 2,5 ayda ve fit bir kız oldum. yehuuu! (: Belki bir an önce kilo vermek isteyenler için uzun bir süre gibi gelebilir ama inanın hızlı ve sağlıklı bir kilo verme süreciydi. Hemen anlatmaya başlıyorum. Bir kere anormal hızlı kilo vermeye çalıştığınız zaman o kiloları diyeti bıraktığınızda hızlı bir şekilde,üstelik daha da fazlasını alıyorsunuz. Bunun bilimsel açıklamasından falan bahsedip sizleri sıkmayacağım ama kesinlikle tavsiyem şu yöndedir ki; hızlı kilo vermeye çalışmayın. Ben de sizler gibi hızlı kilo vermeye çalışıp; "Ay o çay mı zayıflatıyormuş? Nee 7 günde 7 kilo mu diyor, o neymiş, nasılmış?"larla dolu geçiriyordum zamanımı. İnstagramdaki o "zaten" zayıf olan ünlünün eline tutuşturdukları zayıflatan çay reklamları, zayıflamak için satılan besin paketleri gibi şeyler hep ilgimi çekiyordu hatta arayıp soruyordum nasıl oluyor diye.  Ama çok şükür ki hiç birini denemeden sağlıklı kilo verme yolunu seçtim. Hep diyordum: Ben nasıl kilo vereceğim? Ben kilo veremem. Yok çok iştahlıyım. Yemek yemeyi seviyorum... gibi gibi laflarla inanmıyordum diyet yapabileceğime. Ama inanın kafanızda kendinize inandığınız ve karar verdiğiniz zaman çorap söküğü gibi geliyor ve süper kilo veriyorsunuz. Bi kere motive oluyorsunuz her hafta tartılıp her hafta tartıda -700 gr belki -1 kg görünce, inanamıyorsunuz. Acaba tartı mı yanlış diye benim düşündüğüm çok olmuştur. :) Ben ilk önce abur cuburu keserek başladım. Dedim ki canım kendim bu böyle olmaz. Aldın başını gidiyorsun olacaksın 70 kg o zaman da kilo vermen daha da zorlaşacak. Bari sen abur cuburu kes bi süre de kilo ver en azından, dedim. Dedim ve başlayış o başlayış. Allahım o abur cuburu kesmemle ve geceleri yemek yemeyi bırakmamla nasıl kilo verdim, nasıl mutluyum anlatamam. Tamam dedim yaa ben bu diyet işine giriyorum. İnstagramda bi diyet hesabı açtım kendimi gaza getirmek adına ki o kadar çok diyet hesabı var ki onlar sizi takip ediyor, kişisel hesaplar takip ediyor falan filan gaza geliyorsunuz yani. Her öğün yediğinizi paylaşıyorsunuz mesela. İlk zamanlar canım çeker diye korkuyordum ama o disipline alışınca ohoo hiç tınlamadım. İnternetten bazal metabolizmamı hesapladım. Bazal metabolizmamın altına düşmeden günlük kalori miktarımı ayarlayarak kilo vermeye çalıştım. Hem doydum,hem doyduğum için pes etmemiş, kaçamaklara yönelmemiş oldum hem de sağlıklı kilo verdim. Diyetkolik hesabından hep yediğim şeylerin kalorisine bakıp gün içinde ne kadar kalori aldığımı ya da nekadar kalori hakkımın kaldığına bakarak ona göre yönlendim. Çok acıktıysam gece salatalık yedim. maydonoz, dereotu yedim. Ya da bitki çayı yaptım kendime. Kabuki tarçını da attım içine ohh mis iştahımı kapattı. yeme isteğimden vvazgeçirdi. Günlük 2 bardak yeşilçayım vardı. Fazlası zarar bu yüzden en fazla 3 içmişimdir o da nadir. Yeşilçay metabolizma hızlandırıyor. Akşam 8 den sonra asla bir şey yemiyor kendimi oyalamak için yeşilçay, adaçayı falan yapıp içiyordum. Olmadı hala çok iştahlıysam salatalık domates. :) Şimdi çok şükür istediğim kilodayım ve kaçamak yaptığımda hızlı bir şekilde kilo  almıyorum. Çünkü anahtar burda sağlıklı kilo vermek. Unutmayın o kiloları bir günde almadığınız gibi 1 günde de vermeyi beklemek yanlıştır. Bedenimize bilmeden yaptığımız zarardır. Ne gerek var sindire sindire verelim kilolarımızı. Diğer şekilde çok az yiyerek ya da yemeyerek kilo vermeye çalışmak bi süre sonra pes ettiriyor. Sabrınız, umutlarınız, inancınız gidiyor ama doyarak, sağlıklı beslenerek kilo vermeye çalışsanız pes etmiyor, haftada tartıda eksi görünce daha da gaza geliyorsunuz. Siz Siz olun sağlıklı kilo vermeden yana olun.
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder