Peynirli Karnıyarık Böreği



Bu böreği çocukluk arkadaşımla beraber yaptık. Daha doğrusu o yaptı bende yardımcı oldum. :) Tarifi ondan öğrendim.
İçi yumuşacık ve sıcak yenildiğinde löpür löpür götürülebilecek bir börek. Mesela benim çayla aram yoktur ama bu böreğin yanında bir bardak çay içebilirim. Hatta harika olur.


Afiyet olsun.



Malzemeler:
3 adet yufka
250 gr kaşar peyniri ve biraz beyaz peynir

Sosu için :
4 yemek kaşığı yoğurt
3 yumurta
1 paket kabartma tozu
1/3 bardak süt


Sos malzemelerini karıştırın ve bu karışımdan yufkanın üzerine sürün. Daha sonra diğer yufkayı da üzeri soslanmış olan yufkanın üzerine koyun ve yine sos karışımından sürün. 3. yufkayı da üzerine serin ve yufkayı 4 eşit parçaya ayırın. Daha sonra bu parçaları da dörde ayırın ve toplam 16 tane parça çıktıktan sonra üzerine tekrar sos karışımından sürün ve her parçaya kaşar peyniri ve beyaz peynir karşımından ekleyin. En sonunda tüm eklenen parçaları hafif bir şekilde sarmaya başlayın. Yağlanmış tepsiye dizin. Ardından ortalarını bıçak yardımıyla kesin ve artan sos karşımından sürün. Dilimlenmiş domates ve biberleri ortası kesilmiş olan böreklerin üzerine ekleyin ve fırına sürün.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Steve Taylor'dan güzel bir şiir

Şarkıyı çok sevdim. :)

Nasıl kilo verdim?